www.CentrumSztukZdrowotnych.pl
Szkoła Tradycyjnej Medycyny Chińskiej

   wersja do druku 
Strona glówna » Programy wszystkich szkoleń, kursów » Programy: Tradycyjna Medycyna Chińska » prof. dr Yifan Yang » Szkoła Ziołolecznictwa Klasycznej Medycyny Chińskiej  – kurs trzyletni. » Program nauczania pierwszego roku Szkoły Ziołolecznictwa Klasycznej Medycyny Chińskiej 
Jeżeli chcesz otrzymywać informacje o zajęciach i szkoleniach, podaj swój email:

ZAPRASZAMY NA NAJBLIŻSZE SZKOLENIE: Szkoła, szkolenia  akupunktury i ziołolecznictwa Tradycyjnej Medycyny Chińskiej, masaże, dietetyka, kursy, warsztaty - Program nauczania pierwszego roku Szkoły Ziołolecznictwa Klasycznej Medycyny Chińskiej Yifan_Yang.jpg Rozróżnianie i   leczenie powszechnych chorób skóry w   Klasycznej Medycynie Chińskiej.. – Obszerne wprowadzenie w   diagnostykę i   leczenie tych grup schorzeń. 8 - 9 IV 2017 r. Prowadzi prof. dr   Yifan Yang., więcej… Prosimy o  zgłaszanie chęci uczestniczenia w  tym szkoleniu. Informacje i  zapisy: Marian Nosal, komórka: 697113930; stacjonarny: 224785715

Program nauczania pierwszego roku Szkoły Ziołolecznictwa Klasycznej Medycyny Chińskiej – kurs trzyletni

Prowadzi prof. dr  Yifan Yang. Pierwszy rok szkolenia, to intensywne wprowadzenie w  tematykę ziołolecznictwa medycyny chińskiej oraz opanowanie potrzebnych w  pracy terapeutycznej ziół i  receptur TCM. Drugi i  trzeci rok szkolenia to nauka zastosowań ziół w  leczeniu konkretnych grup schorzeń.

Przebieg kursu w  skrócie:

Pierwszy rok - 7 sesji

• Wprowadzenie w  podstawowe funkcje i  zastosowania najczęściej używanych ziół pojedynczych oraz ważnych klasycznych formuł ziołowych.

• W części poświęconej nauce o  ziołach pojedynczych – porównanie cech charakterystycznych i  subtelnych różnic między ziołami należącymi do tej samej grupy funkcjonalnej. Pomoże to studentom zyskać umiejętność wyboru właściwych ziół do przygotowania ich własnych formuł.

• W części dotyczącej formuł ziołowych przedstawione zostaną najważniejsze formuły, odzwierciedlające podstawowe wyznaczniki terapeutyczne i  strategie kombinacji ziołowych. Następnie – modyfikacje formuł bazowych i  ich porównanie. Zostanie zwrócona uwaga na bliski związek między danym syndromem i  przypisaną mu formułą, żeby uwrażliwić studentów na wewnętrzne powiązanie według zasady STMH (Syndrom differentiation– rozróżnienie syndromu, Treatment principles – wyznaczniki leczenia, treatment Methods – metody użyte w  leczeniu, Herb selection – wybór ziół).

Cel:
• Nauczyć się około 180 najpowszechniej stosowanych ziół pojedynczych i  120 ważnych klasycznych formuł ziołowych.

• Komponować formuły, zgodnie z  zasadami komponowania, podążając za zmianami syndromu.

*Egzamin pisemny