Obsługa systemu Clickmeeting w ramach naszych Wydarzeń jest intuicyjna, więc łatwo jest ją opanować, jednak wszystkim polecamy przeczytanie tego tekstu i zapoznanie się z materiałami podanymi w linkach do otrzymanego zaproszenia
● Emaile z
zaproszeniem na webinary organizowane przez CentrumSztukZdrowotnych.pl wysłamy zazwyczaj poprzez plaformę ClickMeeting do Uczestników z
adresu:
"CentrumSztukZdrowotnych.pl W-wa" <no-reply@clickmeeting.com>
najczęściej dzień przed szkoleniem i
gdyby nie było go w
skrzynce pocztowej lub w
SPAMIE/Ofertach itp., na przykład 4 godziny przed webinarem, to prosimy o
skontaktowanie się z
nami.
● w
zajęciach cyklicznych jedno zaproszenie i
przysłany w
nim link do Wydarzenia jest aktualny na wszystkie sesje tych zajęć aż do przysłania następnego zaproszenia. Zazwyczaj przez jeden miesiąc.
● Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarkach internetowych, wymagane jest korzystanie z
ich najaktualniejszych, oficjalnych wersji, takich jak Google Chrome, Mozilla Firefox (z ograniczeniami: patrz na uwagę niżej), Edge, Opera, czy Safari.
● UWAGA: w
przypadku filmowania wydarzenia CM na smartfonie obraz w
przeglądarce internetowej Mozilla Firefox może być odwrócony. Dlatego ta przeglądarka nie jest polecana, a
jeżeli jej używamy, to dobrze mieć też zainstalowaną na naszym urządzeniu inną polecaną przeglądarkę internetową, aby w
razie pojawienia się odwróconego obrazu, przełaczyć się na nią.
● W
smartfonach można też używać aplikacji systemu ClickMeeting. Jest ona mniej polecana, ponieważ łączność komórkowa jest mniej stabilna, niż połączenie światłowodowe. W
przypadku aplikacji smartfonowej potrzebne jest bardzo stabilne połączenie WiFi.
● Łącza naszych urządzeń powinny być stabilne i
wydajne, aby przeszedł przekaz audio i
video.
● Wymagania techniczne i
inne opisane są w
dokumentacji systemu ClickMeeting (ClickMeeting.com), na przykład w
dziale Baza Wiedzy na dole strony www.
● Aby zalogować się do systemu ClickMeeting otwieramy email, który otrzymaliśmy/otrzymamy i
klikamy Dołącz (zalecane i
wygodne) lub kopiujemy przysłany link do webinaru do paska adresu przeglądarki internetowej i
potwierdzamy np. klawiszem Enter.
● Dobrze jest zalogować się na każdy webinar około 10-15 minut wcześniej, żeby sprawdzić łącza i
podstawy obsługi systemu ClickMeeting.
● Jeżeli, dla sprawdzenia poprawnosci linku, zalogujemy się dużo wcześniej, na przykład w
przeddzień Wydarzenia i
Wydarzenie będzie jeszcze zamknięte, to mimo to powinniśmy zobaczyć stronę www Poczekalni z
podstawowymi informacjami o
naszym webinarze, przynajmniej jego nazwę i
datę otwarcia.
● W
trakcie logowania podajemy swoje imię, adres e-mail, na który przyszło zaproszenie oraz hasło/token, które podane będzie w
zaproszeniu.
Adres email i
hasło/token zazwyczaj już są podane przez system.
Każdy nasz webinar zabezpieczony jest hasłem/tokenem.
W czasie logowania proszę podawać w
rubryce "Imię" dane niewrażliwe, na przykład imię i
pierwszą literę nazwiska (np. Jan Kowalski podaje "JanK", "Jan" lub "Janek"), bo dane te są widoczne dla innych osób.
Każdy uczestnik sam decyduje o
tym, jak będzie widoczny dla innych.
● Jeżeli Państwa lub nasz system łączności lub też sam system webinarowy ClickMeeting z
jakichś powodów przestanie działać (np. przerwa w
dostawie Internetu), to logujemy się od nowa, czyli ponownie otwieramy email, który otrzymaliśmy/otrzymamy i
ponownie klikamy Dołącz (zalecane i
wygodne) lub kopiujemy przysłany link do webinaru do paska adresu przeglądarki internetowej i
potwierdzamy np. klawiszem Enter.
● Plik z
materiałami dla Uczestników zazwyczaj wysyłamy emailem lub należy go pobrać z
czasie Wydarzenia, klikając na naszego awatara (inicjały naszego Imienia podanego przy logowaniu) i
w opcję "Udostępniane pliki".
● W
czasie sesji nie będzie możliwości włączania mikrofonów uczestników i
zbiorowej dyskusji ze względu na dużą liczbę uczestników i
powstawanie sprzężeń akustycznych.
Czasami wykonujemy włączenia mikrofonów i
kamer niektórych uczestników.
Kiedy zabieramy głos, to aby nie było sprzężeń akustycznych oddalamy mikrofon od głośnika, maksymalnie wyciszamy głośnik, lepiej jest wyłączyć głośnik i
korzystać ze słuchawek, a
najlepiej używać słuchawek sprzężonych z
mikrofonem i
posiadającycg filtr odcinający sprzężenia akustyczne na linii słuchawka-mikrofin..
● Jeżeli komuś podłączymy kamerę i
/ lub mikrofon, aby mógł mówić, na przykład zadawać pytania, to uaktywniajcie te urządzenia klikając na czerwone ich ikonki w
systemie ClickMeeting (nawet jeżeli podłączenie jest powtórne i
za każdym następnym razem też!)
Zazwyczaj nasza przeglądarka internetowa również prosi o
potwierdzenie pozwolenia na udostępnienie kamery i
mikrofonu.
Czyli potwierdzamy w
DWÓCH programach za każym razem wejście na wizję, czy fonię!
Inaczej jest w
smartfonach, w
aplikacji internetowej ClickMeeting, gdzie wejście na wizję i
fonię potwierdzamy tylko jednokrotnym kliknięciem w
czerwone ikonki odpowienio kamery i
mikrofonu,
Kiedy zabieramy głos, to aby nie było sprzężeń akustycznych oddalamy mikrofon od głośnika, maksymalnie wyciszamy głośnik, lepiej jest wyłączyć głośnik i
korzystać ze słuchawek, a
najlepiej używać słuchawek sprzężonych z
mikrofonem, o
czym już pisałem.
● Pytania zazwyczaj zadajemy na czacie, w
prawym dolnym oknie ekranu. Zostaną one w
sposób zbiorczy przekazane Wykładowcy po danej części zajęć i
odpowie ona na nie w
czasie przeznaczonym na odpowiedzi, lub też w
niektórych przypadkach odpowiedzi będą na bieżąco.
● Ewentualnie zostanie włączony Tryb Zadawania Pytań, moderowany lub nie, i
Wykładowca zobaczy te pytania na swoim ekranie.
Aby zadać pytanie na czacie w
Trybie Zadawania Pytań należy kliknąć w
ikonkę szarego pytajnika ("zadaj pytanie") na dole okienka czatu.
Po kliknięciu ikonka ta zmieni kolor na niebieski.
Wyjście z
trybu zadawania pytań i
powrót do czatu publicznego nastąpi po kliknięciu ikonki "napisz wiadomość"
● Jak Państwo przeczytają, w
emailu przysłanym przez system ClickMeeting z
zaproszeniem na dane Wydarzenie, można też wdzwonić się na to Wydarzenie z
telefonu, ale wtedy mamy tylko dźwięk, bez obrazu.
Do wdzwonienia się potrzebny jest tylko podany w
emailu numer telefonu i
pin.
Jest to opcja awaryjna, ale czasami się przydaje. Na przykład w
razie awarii dźwieku w
naszym komputerze, czy smartfonie.
● W
paltformie ClickMeeting do komunikacji wizualnej z
Uczestnikami służy czat, gdzie w
lewym dolnym rogu ekranu wpisujemy nasze informacje.
Istnieje też system ikon służacy do komunikacji wizualnej.
Aby wstawić obok swojego nicka (wybranej przez siebie nazwy) na liście uczestników jedną z
ikon, należy kliknąć w
rysunek dłoni w
prawym dolnym rogu ekranu. Jednak przy dużej liczbie uczestników ikony te mogą byc trudne do zauważenia.
Lista ikon:
- Podnieś rękę
- Zgadzam się
- Nie zgadzam się
- Głośniej
- Ciszej
- Potrzebuję pomocy
Pamiętamy, żeby po każdym włączeniu i
wykorzystaniu ikonki, potem ją wyłączyć, aby nie wprowadzać w
błąd wykładowców, organizatorów i
innych uczestników webinaru.
● W
razie pytań prosimy o
telefon na numer:
22-478-57-15 - podstawowy
690-253-043, 697-113-930 - dodatkowe
lub email na adres:
marian.nosal@gmail.com
● W
czasie sesji awaryjne numery telefonów kontaktowych do organizatorów są jak wyżej.
● Wszystkie nasze szkolenia, informacje i
zapisy podane są na stronie www:
www.CentrumSztukZdrowotnych.pl
● Z
naszych doświadczeń wynika, że system webinarowy ClickMeeting jest łatwy i
bardzo miły w
użyciu :-)
● życzymy miłego oglądania i
owocnej nauki :-)
28 IX 2020 roku
Lada Maliňáková i
Marian Nosal
zespół:
www.CentrumSztukZdrowotnych.pl
zobacz:
Zapraszamy też na Youtube: , oraz na FB