www.CentrumSztukZdrowotnych.pl
Szkoła Tradycyjnej Medycyny Chińskiej

   wersja do druku 
Strona glówna » Programy wszystkich szkoleń, kursów » Programy: Tradycyjna Medycyna Chińska » prof. Elisabeth Rochat de la Vallee » Wola, Zamysł, emocje, punkty meridianu Yueyin ręki 
Jeżeli chcesz otrzymywać informacje o zajęciach i szkoleniach, podaj swój email:

To szkolenie odbędzie się w  terminie:
[[title]] ela.jpg25-28. 02. 2011 r. Seminarium Tradycyjnej Chińskiej Medycyny dla terapeutów, lekarzy, psychologów i  szerokiej publicznosci, prowadzi Elisabeth Rochat de la Vallee, tematy:
1) Wola i   Zamysł (zhi yi) w  klasycznych i   medycznych tekstach 2) Emocje (dwa dni) 3) Punkty meridianu Yueyin ręki, więcej…
Prosimy o  zgłaszanie chęci uczestniczenia w  tym szkoleniu.
Informacje i  zapisy:
Marian Nosal, komórka: 697113930; stacjonarny: 224785715
Lada Malinakova, komórka: 609657859; stacjonarny: 224785715
ZAPRASZAMY NA NAJBLIŻSZE SZKOLENIE: Szkoła, szkolenia  akupunktury i ziołolecznictwa Tradycyjnej Medycyny Chińskiej, masaże, dietetyka, kursy, warsztaty - Wola, Zamysł, emocje, punkty meridianu Yueyin ręki Yifan_Yang.jpg Rozróżnianie i   leczenie powszechnych chorób skóry w   Klasycznej Medycynie Chińskiej.. – Obszerne wprowadzenie w   diagnostykę i   leczenie tych grup schorzeń. 8 - 9 IV 2017 r. Prowadzi prof. dr   Yifan Yang., więcej… Prosimy o  zgłaszanie chęci uczestniczenia w  tym szkoleniu. Informacje i  zapisy: Marian Nosal, komórka: 697113930; stacjonarny: 224785715

Tematy: 1) Wola i  Zamysł (zhi yi) w  klasycznych i   medycznych tekstach 2) Emocje (dwa dni) 3) Punkty meridianu Yueyin ręki

PROGRAM SZKOLENIA:

ZHI YI - WOLA i  ZAMYSŁ
Wyrażenie zawierające jednocześnie wolę i  zamysł (zhi yi) przywodzi na myśl ukierunkowanie wszystkich obrazów, pragnień, myśli, które pojawiają się, dojrzewają i  dają się rozpoznać w  umyśle wlaściwie ukształtowanym i  w sposób prawidłowy zainspirowanym.
To wyrażenie określa tendencję sfery mentalnej i  afektywnej, jakość wewnętrznych dyspozycji danej istoty ludzkiej.
Wola jak i  Zamysł stanowią wyraz Serca (rozumianego jako duch, umysł, inteligencja i  psychologia), które staje się świadomym, zapoznaje się z  wszystkim tym co do niego dociera, używa swojej zdolności rozeznania i  decyduje o  zachowaniu się.
Wola i  zamysł reprezentują w  Sercu, czyli w  nas samych, działanie qi właściwe dla Ziemi, a  więc łączone ze Śledzioną jak również qi właściwe dla Wody i  kojarzone z  Nerkami.
Ziemia karmi Serce, zapewnia mu yin, jego substancję, podczas gdy Woda zakorzenia Serce i  utrzymuje je w  kontakcie z  początkiem.
Gdy Serce jest właściwie zakorzenione i  dobrze odżywione, może użyczyć schronienia duchom, korzystać z  ich światła i  kontrolować poprawne działanie narządów.
Wówczas Wola i  Zamysł postępują w  zgodzie z  pierwotną naturą i  pozwalają jednostce na właściwe działanie i  reakcje w  harmonii z  danymi okolicznościami zachowując normalne poruszenia i  wymiany qi.
W przeciwnym przypadku, normalny porządek tchnień zostaje zakłócony a  narządy wewnętrzne powodują choroby na poziomie fizycznym i  umysłowym

EMOCJE
Emocje wywołują w  nas zamieszanie na najgłębszym poziomie, a  to pomieszanie z  kolei powoduje błędne zachowania i  choroby na poziomie cielesnym.
Skrajne pomieszanie sprawia, że choroby nie daje się uleczyć i  to powoduje ryzyko zatracenia, o  którym nic już nie da się powiedzieć.

Emocje, według chińskiej medycyny, są zdezorganizowanymi poruszeniami tchnień. Jako takie, powiązane są one z  narządami odpowiedzialnymi za analogiczne tchnienia.

Przedyskutujemy liczbę emocji, przedstawimy naturę każdej z  nich i  jej związek z  właściwym narządem wewnętrznym. Zobaczymy również w  jaki sposób rozregulowana przez emocje współpraca między esencjami i  tchnieniami może spowodować zakłócenia w  pozostałych narządach. Przeanalizujemy ich podwójne skutki na poziomie umysłowym i  fizycznym aby w  ten sposób ułatwić postawienie diagnozy i  określenie sposobu leczenia.

PUNKTY JUEYIN RĘKI
Przy każdym punkcie zanalizujemy jego chińską nazwę i  jej znaczenie, funkcje i  symptomy, jego relacje z  innymi punktami w  schemacie cielesnym i  w procesie leczenia.
To studium jest oparte wyłącznie na tekstach chińskich a  w szczególności na Neijing, Jiayijing, Sun Simiao, Zhenjiu dacheng i  tym podobne.